top of page

Algemene Voorwaarden

Algemene Voorwaarden Tattoo, Laser en PMU Behandelingen.


Om voor iedereen een fijne omgeving te creëeren en het tatoeëren veilig te houden, stellen wij voorwaarden aan onze diensten. Op deze manier garanderen we de beste tattoo, pmu of laser ervaring voor jou!
Wanneer je jouw tattoo, lasersessie of pmu behandeling aanbetaald ga je automatisch akkoord met deze voorwaarden.

  • Wij tatoeëren niemand onder de 18 jaar.

  • Neem niemand mee naar je afspraak. Wil je echt graag iemand meenemen? dan dient deze persoon gedurende de afspraak in de wachtruimte te wachten.

  • Foto’s maken tijdens de intake zijn niet toegestaan.

  • We werken met een aanbetaling

  • De aanbetaling wordt nooit geretourneerd.

  • De aanbetaling wordt na de laatste sessie verrekend.

  • Wij zijn niet verantwoordelijk voor schade.

  • Je gaat akkoord met de risico’s van het tatoeëren en laseren welke wij in het toestemmingsformulier benoemen.

  • Iedere sessie dient apart afgerekend te worden.

  • Kun je niet komen op je sessie? Laat dit dan minimaal 7 dagen van te voren weten per mail.

  • Wij tolereren geen haatdragende taal of tekens.

  • Wanneer je te laat bent laat het ons zsm weten. Ben je meer dan 30 minuten te laat zonder bericht, vervalt je aanbetaling en je afspraak.

  • Kom je niet opdagen op je afspraak zonder bericht? Dan vervalt de aanbetaling en de samenwerking.

  • Als lasercliënt dien je alle inlichtingen te verstrekken die de behandelaar nodig heeft om zijn werk naar behoren uit te voeren. Dit kunt u doen via het toestemmingsformulier welke aan het begin van de behandeling ingevuld dient te worden.

  • The Continental zal zich honderd procent inzetten om een tatoeage vakkundig te verwijderen. The Continental kan evenwel niet de garantie geven dat de tatoeage in alle gevallen voor de volle honderd procent onzichtbaar zal worden. Restjes inkt kunnen soms, hoe vaag ook, zichtbaar blijven.

  • Het is mogelijk dat hier en daar een verschuiving van huidpigment te zien zal zijn. De huid zal op de behandelde plek nooit volmaakt de kleur krijgen die hij had voor de behandeling.

  • The Continental is niet aansprakelijk wanneer de behandeling niet in die mate slaagt zoals cliënt zich kan hebben voorgesteld – noch zijn wij aansprakelijk voor een overblijvend litteken of ander lichamelijk letsel als gevolg van de behandeling.

  • Als de behandelaar dat nodig vindt maakt hij tijdens de behandeling notities. Deze notities komen in het cliëntendossier. Als de cliënt dat wenst kan deze informatie uit het dossier worden genomen.

     

Algemene Voorwaarden The Continental Raamsdonksveer

Artikel 1. Definities

1.1. In deze algemene voorwaarden worden de hiernavolgende met een beginhoofdletter geschreven termen in de navolgende betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven of uit de context anders blijkt:

Afspraak: De afspraak die de Klant met de Artiest/Behandelaar heeft gemaakt voor de uitvoering van de Dienst;
Artiest: De gebruiker van deze algemene voorwaarden:
Behandelaar: De gebruiker van deze algemene voorwaarden:
1. The Continental gevestigd aan Grote Kerkstraat 27B te Raamsdonksveer, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder KvK-nummer 55880452; en
2. De tatoeage en/of piercing artiest en/og laserspecialist die zijn beroep uitoefent in de Tattooshop;
Dienst: De dienst die de Artiest of Behandelaar in het kader van de Overeenkomst uitvoert, zoals, maar niet beperkt tot, het zetten of verwijderen van een tatoeage of permanente make-up, het zetten van een piercing en het verwijderen van een tatoeage door middel van laser;
Klant: De natuurlijke persoon die met de Artiest/Behandelaar een Overeenkomst is aangegaan;
Ontwerp: Het ontwerp van een tatoeage;
Overeenkomst: De overeenkomst tussen de Artiest/Behandelaar en Klant;
Schriftelijk: Schriftelijk of via de e-mail;
Tattooshop: De tattooshop aan Grote Kerkstraat 27B te Raamsdonksveer waar de Dienst wordt uitgevoerd.
1.2. Tenzij uit de context anders blijkt, verwijzen gedefinieerde begrippen in het enkelvoud tevens naar het meervoud.
1.3. Daar waar in deze algemene voorwaarden “hij” of “zijn” genoemd wordt, kan uiteraard ook “zij” of “haar” of “hen” of “hun” worden gelezen.

Artikel 2. Algemeen
2.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op ieder aanbod van de Artiest/Behandelaar en op alle Overeenkomsten tussen de Artiest/Behandelaar en de klant.
2.2. Eventuele afwijkingen op deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk en Schriftelijk zijn overeengekomen.
2.3. Indien deze algemene voorwaarden eenmaal van toepassing zijn geweest op een rechtsverhouding tussen de Artiest en de Klant, dan wordt de Klant geacht bij voorbaat te hebben ingestemd met de toepasselijkheid van deze algemene voorwaarden op nadien gesloten en te sluiten Overeenkomsten. Derhalve zijn deze algemene voorwaarden ook van toepassing op vervolgopdrachten.
2.4. Indien een of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig zijn of vernietigd mochten worden, dan blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van toepassing. De nietige of vernietigende bepalingen zullen door de Artiest/Behandelaar vervangen worden, waarbij voor zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling(en) in acht wordt genomen.
2.5. Indien de Artiest/Behandelaar niet steeds strikte naleving van deze algemene voorwaarden verlangt, dan betekent dit niet dat de bepalingen daarvan niet van toepassing zijn of dat de Artiest/Behandelaar in enigerlei mate het recht zou verliezen om in andere gevallen de stipte naleving van de bepalingen van deze algemene voorwaarden te verlangen.
2.6. Deze algemene voorwaarden kunnen gewijzigd worden. Van toepassing is steeds de versie van de algemene voorwaarden zoals die gold op het moment van totstandkoming van de Overeenkomst.

Artikel 3. Aanbod
3.1. Ieder aanbod van de Artiest/behandelaar is vrijblijvend.
3.2. Kennelijke fouten of vergissingen in een formulier of e-mailbericht binden de Artiest/Behandelaar niet.
3.3. Vermelde prijzen gelden niet automatisch voor toekomstige Overeenkomsten.

Artikel 4. Totstandkoming van de Overeenkomst en contractspartij
4.1. De Overeenkomst komt tot stand op het moment dat de Klant een intake gesprek boekt via het calendly boekingssysteem, wanneer de Klant een aanbetaling doet voor een afspraak of wanneer het toestemmingsformulier volledig is ingevuld en ondertekend.
4.2. De Klant dient de bovengenoemde formulieren volledig en naar waarheid in te vullen.
4.3. Indien de Klant jonger is dan 16 jaar, dan kan de Klant enkel de Overeenkomst aangaan indien de Klant daarvoor toestemming heeft gekregen van zijn wettelijke vertegenwoordiger en zijn wettelijke vertegenwoordiger het toestemmingsformulier heeft ondertekend. In een dergelijk geval wordt onder “Klant” in deze algemene voorwaarden tevens verstaan de wettelijke vertegenwoordiger van de Klant.
4.4. In het toestemmingsformulier staat duidelijk met welke Artiest/Behandelaar de Klant de Overeenkomst aangaat. Enkel de Artiest/Behandelaar genoemd in het toestemmingsformulier is gebonden aan de Overeenkomst. Indien de Artiest/Behandelaar zijn verplichtingen jegens de Klant niet is nagekomen, dan kan de Klant niet een andere Artiest/Behandelaar, die tevens zijn beroep uitoefent in de Tattooshop, daarvoor aansprakelijk stellen. Iedere Artiest/Behandelaar die werkzaam is in de Tattooshop is een zelfstandig ondernemer en derhalve zelf verantwoordelijk voor de Dienst die hij uitvoert of heeft uitgevoerd.

Artikel 5. Prijzen en extra kosten
5.1. De vermelde prijzen zijn inclusief btw.
5.2. Indien door het gedrag van de Klant een Dienst niet voltooid kan worden, dan blijft de vergoeding voor de gehele Dienst aan de Artiest/Behandelaar verschuldigd.
5.3. Indien op verzoek van de Klant de Dienst wordt gewijzigd of uitgebreid, dan heeft de Artiest/Behandelaar het recht de daaruit voortvloeiende extra kosten aan de Klant in rekening te brengen. De Klant wordt op de hoogte gesteld van deze extra kosten.
5.4. Alle prijzen die the Continental hanteert voor zijn producten of diensten, op zijn website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan the Continental ten alle tijde wijzigen.
5.5. Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, die the Continental niet kon voorzien ten tijde van het doen van de aanbieding c.q. het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.
5.6. The Continental heeft het recht de prijzen jaarlijks aan te passen.

Artikel 6. Afzeggen van een Afspraak door de Artiest/Behandelaar en weigeren van de Dienst.
6.1. De Artiest/Behandelaar heeft het recht, bijvoorbeeld ingeval van een overmachtssituatie, een afspraak af te zeggen. De Klant wordt daarvan zo spoedig mogelijk telefonisch in kennis gesteld.
6.2. Indien de Afspraak door de Artiest/Behandelaar wordt afgezegd, dan heeft de Klant geen recht op schadevergoeding en wordt, indien de Klant dat wenst, de Afspraak verplaatst.
6.3. De Artiest/Behandelaar heeft het recht de uitvoering van de Dienst te weigeren indien de Artiest/Behandelaar weet of een vermoeden heeft dat de Klant niet een weloverwogen beslissing heeft genomen over de afname van de Dienst.

Artikel 7. Afzeggen of verplaatsen van een Afspraak door de Klant
7.1. Indien de Klant de Afspraak geheel afzegt, dan blijft de aanbetaling verschuldigd.
7.2. Indien de Klant de afspraak minimaal 7 dagen voor het aanvangstijdstip verzet blijft de aanbetaling staan, en zal deze geldig zijn voor de nieuwe afgesproken afspraak.
7.3. Indien de klant korter dan 7 dagen voor het aanvangstijdstip van de afspraak verplaatst dan blijft de aanbetaling verschuldigd en dient een nieuwe aanbetaling gedaan te worden voor de nieuwe afspraak.

Artikel 8. Te laat op de Afspraak of niet komen op de Afspraak
8.1. Indien de Klant te laat komt op de Afspraak, dan wordt de Afspraak niet verlengd en blijft het eindtijdstip van de Afspraak in stand. De Afspraak wordt in een dergelijk geval verkort, zonder dat aanspraak kan worden gemaakt op enige vorm van compensatie doordat de Afspraak korter heeft geduurd en blijft de Klant de volledige prijs voor de Dienst aan de Artiest verschuldigd.
8.2. Indien de Klant zonder af te zeggen niet komt op de Afspraak, dan blijft de Klant de aanbetaling verschuldigd.

Artikel 9. Uitvoering van de Overeenkomst en uitvoeringstermijn
9.1. De Artiest/Behandelaar zal de Overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren. Door opdracht te geven aan de Artiest/Behandelaar erkent de Klant dat de Artiest/Behandelaar een inspanningsverbintenis heeft en geen resultaatsverplichting. De Artiest/Behandelaar zal zich naar beste kunnen inspannen om het beoogde resultaat te bereiken. De Artiest/Behandelaar kan nooit garanderen dat het beoogde resultaat daadwerkelijk wordt bereikt.
9.2. De Artiest gebruikt voor het tatoeëren uitsluitend kleuren/kleurstoffen die zijn gecontroleerd en onder controle staan door het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport en de Keuringsdienst van Waren, zoals bepaald in het Warenwetbesluit Tatoeagekleurstoffen.
9.3. Informatie die is verstrekt door de Artiest/Behandelaar dient nimmer te worden aangemerkt als een medisch advies.
9.4. Aan een inschatting van een uitvoeringstermijn kunnen nimmer rechten worden ontleend.
9.5. Een wijziging of uitbreiding op de Dienst kan gevolgen hebben voor de uitvoeringstermijn.

Artikel 10. Verantwoordelijkheden en verplichtingen van de Klant.
10.1. De Klant garandeert dat hij alle informatie over zichzelf, zoals allergieën, medicijngebruik en lichamelijke gesteldheid, waarvan de Artiest/Behandelaar aangeeft dat deze noodzakelijk is voor het uitvoeren van de Overeenkomst of waarvan de Klant redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk is voor het uitvoeren van de Overeenkomst volledig en tijdig aan de Artiest/Behandelaar heeft verstrekt. Indien de informatie die de Klant ingevuld heeft in het toestemmingsformulier niet meer up-to-date is, dan dient de Klant dit voorafgaand aan de Afspraak aan de Artiest/Behandelaar kenbaar te maken. De Artiest/Behandelaar heeft niet de verplichting gegevens afkomstig van de Klant te controleren op correctheid en volledigheid.
Indien verstrekte gegevens niet correct of volledig zijn, dan is dat geheel voor risico van de Klant.
10.2. De Klant is gehouden de Artiest/Behandelaar onverwijld te informeren omtrent feiten en omstandigheden die in verband met de uitvoering van de Overeenkomst van belang kunnen zijn.
10.3. Bij lichamelijke klachten is de Klant zelf verantwoordelijk voor het tijdig consulteren van zijn (huis)arts of een andere medische specialist.
10.4. De Klant is zich ervan bewust dat door de afname van de Dienst lichamelijke ongemakken/aandoeningen, complicaties of infecties kunnen optreden of kunnen verergeren, zonder dat er sprake is van een toerekenbare tekortkoming aan de zijde van de Artiest/Behandelaar. Door het aangaan van de Overeenkomst accepteert de Klant het risico op lichamelijke ongemakken/aandoeningen, complicaties of infecties of verergering daarvan. Indien de Klant twijfelt of zijn lichaam de afname van de Dienst goed aan kan, dan is het de verantwoordelijkheid van de Klant alvorens de Dienst af te nemen een arts te raadplegen. De Klant blijft altijd zelf verantwoordelijk voor zijn gezondheidssituatie.
10.5. De Klant dient zich te realiseren dat een tatoeage blijvend is en dat het mogelijk is dat een tatoeage niet goed verwijderd kan worden.
10.6 Door opdracht te geven aan de Artiest/Behandelaar tot het uitvoeren van de Dienst verklaart de Klant bekend te zijn met alle mogelijke gevolgen van de Dienst, waaronder begrepen medische, psychische en maatschappelijke gevolgen.
10.7. Door opdracht te geven aan de Artiest/Behandelaar tot het uitvoeren van de Dienst verklaart de Klant dat hij in goede gezondheid verkeert, niet lijdt aan enige vorm van allergie, hemofilie, diabetes, immuunstoornis, huidaandoening of anderszins en niet besmet is met bloed overdraagbare ziekten (zoals HIV, hepatitis A, B of C of anderszins) en dat de afname van de Dienst ook anderszins op geen enkele wijze de gezondheid van de Artiest/Behandelaar of derden in gevaar kan brengen.
10.8. Tatoeages bestaande uit teksten en cijfers dienen door de Klant vooraf gecontroleerd te worden, fouten die hieruit voortvloeien zijn voor risico van de Klant.
10.9. Het is niet toegestaan in de Tatooshop of tijdens de Afspraak:
a. Vernielingen aan te brengen;
b. Een andere aanwezige in de Tattooshop te stalken, lastig te vallen, te mishandelen, seksueel te intimideren, te bedreigen, een onveilig gevoel te geven, te discrimineren of te beledigen;
c. Overlast te veroorzaken;
d. Gedrag te vertonen dat in strijd is met de wet of de goede zeden of dat grensoverschrijdend is;
e. Drank of drugs te gebruiken of onder invloed te zijn van drank of drugs.
10.10 Het is de Klant toegestaan maximaal één bezoeker mee te nemen naar de Tattooshop, tenzij de Artiest uitdrukkelijk zijn akkoord heeft gegeven voor meer bezoekers. De bezoeker dient te verblijven in de wachtruimte van de Tattooshop.
10.11. Huisdieren zijn in de Tattooshop niet toegestaan.
10.12. Kinderen zijn in de Tattooshop niet toegestaan.
10.13. De Artiest/Behandelaar is bevoegd indien:
a. de Klant zich misdraagt of grensoverschrijdend gedrag vertoont;
b. De Klant behoorlijke uitvoering van de Dienst onredelijk bemoeilijkt of verhindert;
c. De Klant enige andere verplichting die voortvloeit uit deze algemene voorwaarden niet nakomt,
de Afspraak voortijdig te beëindigen. De overeengekomen prijs voor de Dienst blijft in dat geval volledig verschuldigd, onverminderd het recht van de Artiest/Behandelaar op vergoeding van eventuele schade.

Artikel 11. Betaling en gevolgen niet tijdig betalen
11.1 De Klant dient een aanbetaling te voldoen.
11.2. Betaling geschiedt contant, middels een pinbetaling, of via een online betaalverzoek.
11.3. the Continental mag bij het aangaan van de overeenkomst door online dan wel per vooruitbetaling, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen, verwachten dat de betaling uiterlijk binnen 7 dagen na factuur of opdrachtdatum wordt voldaan.
11.4. Betalingstermijnen worden beschouwd als fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de consument het overeengekomen bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft voldaan, hij van rechtswege in verzuim en in gebreke is, zonder dat the Continental de consument een aanmaning hoeft te sturen c.q. in gebreke hoeft te stellen.
11.5. the Continental behoudt zich het recht voor om een levering afhankelijk te stellen van onmiddelijke betaling dan wel een zekerheidstelling te eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
11.6 Betaalt de klant niet binnen de overeengekomen termijn, dan is the Continental gerechtigd een rente van 1% per maand in rekening te brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
11.7. wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding verschuldigd aan the Continental.
11.8. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
11.9. Wanneer de klant niet tijdig betaalt, mag the Continental zijn verplichtingen opschorten totdat de klant aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.
11.10 In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen van the Continental op de klant onmiddelijk opeisbaar.
11.11. Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door the Continental, dan is de klant nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan the Continental te betalen.

Artikel 12. Overmacht
12.1. De Artiest/Behandelaar is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting indien hij daartoe verhinderd wordt als gevolg van overmacht. Onder overmacht wordt in ieder geval verstaan: extreme weersomstandigheden; overstromingen; diefstal; natuurrampen; terrorisme; rellen; epidemieën; pandemie; quarantaineplicht; belemmeringen door derden, die van overheden inbegrepen; ziekte of persoonlijke (familie) omstandigheden van de Artiest/Behandelaar; verkeersbelemmeringen; autopech; oorlogen of oorlogsgevaren; brand; internetstoring; stroomstoring; computerinbraak; hackerattack; cyberaanval; storing in het e-mailverkeer; overheidsmaatregelen; wijzigingen in wet- en regelgeving.
12.2. Onder overmacht wordt tevens verstaan een overmachtssituatie of tekortkoming aan de zijde van een leverancier van de Artiest/Behandelaar of van een door de Artiest/Behandelaar ingeschakelde derde partij.
12.3. Indien uitvoering van de Overeenkomst wegens een overmachtssituatie (tijdelijk) niet mogelijk is, dan stelt de Artiest/Behandelaar de Klant daarvan zo spoedig mogelijk op de hoogte.
12.4. The Continental is in een overmacht situatie geen enkele (schade)vergoeding verschuldigd, ook niet als het als gevolg van de overmacht toestand enig voordeel geniet.

Artikel 13. Cadeaubonnen
Onderstaande voorwaarden zijn van toepassing op alle door The Continental uitgegeven cadeaubonnen.
13.1. De Cadeaubon wordt online uitgegeven in waarden van €25,00, €50,00, €75,00, €100,00, €200,00, €300,00, €400,00, €500,00, €600,00, €700,00, €800,00, €900,00 en €1000,00. Op locatie van de studio worden de bonnen uitgegeven in elk bedrag naar keuze beginnend vanaf €10,00.
13.2. Iedere Cadeaubon is voorzien van een unieke code. Iedere Cadeaubon wordt slechts eenmaal verstrekt, Je dient de Cadeaubon (inclusief de code) zorgvuldig te bewaren. In geval van diefstal (waaronder ook begrepen het gebruik door onbevoegde derden) of verlies (waaronder tevens begrepen het al dan niet per ongeluk wissen van e-mails) vindt geen vergoeding plaats. Alleen originele Cadeaubonnen en codes kunnen worden gebruikt en dienen op verzoek aan The Continental te worden verstrekt. The Continental behoudt zich het recht voor om een cadeaubon uitsluitend te accepteren na ontvangst van de originele Cadeaubon. In geval van oneigenlijk gebruik wordt alsnog betaling in geld verlangd.
13.3. Om een Cadeaubon te gebruiken kun je deze inleveren in de Tattooshop voor een van onze diensten of online tijdens het betaalproces de exacte code van de Cadeaubon invoeren waardoor de waarde van de Cadeaubon in mindering wordt gebracht op het Subtotaal.
13.4. Iedere cadeaubon is tot uiterlijk 1 jaar na aankoop geldig. Na de vervaldatum kan de Cadeaubon niet meer worden verzilverd.
13.5. De Cadeaubon uitgegeven door The Continental is uitsluitend inwisselbaar voor aankopen van producten via the-continental.nl en voor de betaling van diensten in de Tattooshop.
13.6. De Cadeaubon of restwaarde is niet inwisselbaar voor geld.
13.7. Op Cadeaubonnen zelf, is het herroepingsrecht niet van toepassing. De Cadeaubon kan niet geretourneerd worden.
13.8. Het is niet toegestaan de Cadeaubon of de werking daarvan te wijzigen, te vervalsen, te ondermijnen of anderszins aan te tasten (waaronder begrepen hacking).
13.9. Iedere (poging tot) fraude of andere niet toegestane handeling wordt geregistreerd en leidt ertoe dat het gebruik van de Cadeaubon wordt ontzegd.
13.10 Het is niet toegestaan de Cadeaubon op welke wijze ook te gebruiken voor commerciële doeleinden en/of andere doeleinden dan waarvoor deze zijn uitgegeven.
13.11 Deze cadeaubon voorwaarden kunnen van tijd tot tijd worden gewijzigd. Wij raden je aan om de cadeaubon voorwaarden telkens voor het gebruik van de Cadeaubon te raadplegen. Blijf je na ingaan van de wijzigingen de Cadeaubon gebruiken, dan aanvaard je daarmee de gewijzigde cadeaubon voorwaarden.
13.12 Per bestelling of Dienst kun je een onbeperkt bedrag aan Cadeaubon inwisselen.

Artikel 14. Herroepingsrecht
14.1. een consument kan een online aankoop gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van reden ontbinden op voorwaarde dat:
– het product niet is gebruikt
– het product in originele staat verkeert en geen gebreken vertoont door onzorgvuldig gebruik van de consument.
– de originele verpakking aanwezig is
– de consument niet heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
14.2. De bedenktijd van 14 dagen zoals in lid 1 genoemd, vangt aan:
– De dag inbegrepen nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van 1 online bestelling, zodra de consument het eerste product heeft ontvangen.
– Zodra de consument een dienst voor het eerst heeft afgenomen.
– Zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen.
14.3. De consument kan zijn beroep op het herroepingsrecht kenbaar maken via info@the-continental.nl, of via telefonisch contact 06-58 76 88 71.
14.4. De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:
– Loterijen
– dienstovereenkomsten, waaronder te verstaan; het zetten van een tatoeage, het zetten van permanente makeup, het verwijderen van een tatoeage. na deels en volledige uitvoering van de dienst.
– producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
– verzegelde producten die om redenen van gezondheisbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken.
– kranten, tijdschriften of magazines.
– kunstwerken zoals schilderijen, tekeningen digitale kunst.
14.5. De kosten voor retourneren komen voor rekening van de klant.
14.6. Voor aankopen die gedaan zijn op afspraak of zijn afgehaald gelden andere voorwaarden als voor aankopen die online zijn geplaatst. De consument heeft een bedenktijd van 7 dagen en is verplicht om binnen 7 dagen zijn herroepingsrecht kenbaar te maken. De consument kan zijn beroep op het herroepingsrecht kenbaar maken via info@the-continental.nl

Artikel 15. Opschortingsrecht
Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.

Artikel 16. Retentierecht
16.1. the Continental kan een beroep doen op zijn retentierecht en in dat geval producten van de klant onder zich houden, totdat de klant alle nog openstaande rekeningen ten aanzien van the Continental heeft voldaan, tenzij de klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.
16.2. Het retentierecht geldt eveneens op grond van eerdere overeenkomsten waaruit de klant nog betalingen verschuldigd is aan the Continental.
16.3. the Continental is nooit aansprakelijk voor eventuele schade die de klant mogelijkerwijs lijdt als gevolgd van het gebruikmaken van zijn retentierecht.

Artikel 17. Verrekening
Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van zijn recht om een schuld aan the Continental te verrekenen met een vordering op the Continental.

Artikel 18. Eigendomsvoorbehoud
18.1. the Continental blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de klant volledig heeft voldaan aan al zijn betalingsverplichtingen ten aanzien van the Continental op grond van wat voor met the Continental gesloten overeenkomst dan ook, met inbegrip van vorderingen inzake het tekortschieten in de nakoming.
18.2. Tot de betalingsverplichting geheel is voldaan kan the Continental zich beroepen op zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugvorderen.
18.3. Voor het eigendom is overgegaan op de klant, mag de klant de producten niet verpanden, verkopen, vervreemden, of anderszins bezwaren.
18.4. Indien the Continental een beroep doet op zijn eigendomsvoorbehoud, geldt de overeenkomst als ontbonden en heeft the Continental het recht om schadevergoeding, gederfde winst en rente te vorderen.

Artikel 19. Levering
19.1. Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de klant opgegeven adres.
19.2. Indien de overeengekomen bedragen niet of niet op tijd worden voldaan, heeft the Continental het recht om zijn verplichtingen op te schorten totdat het overeengekomen deel alsnog is voldaan.
19.3. Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, met als gevolg dat de klant een verlate levering niet aan the Continental kan tegenwerpen.

Artikel 20. Levertijd
20.1 De door the Continental opgegeven levertijden zijn indicatief en geven de klant bij overschrijding daarvan geen recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen.
20.2. De levertijd vangt aan op het moment dat de klant het (elektronische) bestelproces volledig heeft afgerond en daarvan een (elektronische) bevestiging heeft gekregen van the Continental.
20.3. Overschrijding van de opgegeven levertijd geeft de klant geen recht op schadevergoeding en evenmin het recht om de overeenkomst te ontbinden, tenzij the Continental niet binnen 14 dagen na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand kan leveren of partijen hierover iets anders hebben afgesproken.

Artikel 21. Feitelijke levering
De klant dient ervoor zorg te dragen dat de feitelijke levering van de door hem bestelde producten tijdig kan plaatsvinden.

Artikel 22. Verpakking en verzending
22.1. Indien de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan dient de klant, alvorens het product in ontvangst te nemen, hiervan de expedieur c.q. bezorger een aantekening op te laten maken, bij gebreke waarvan the Continental niet aansprakelijk kan worden gehouden voor eventuele schade.
22.2. Indien de klant zelf voor transport van een product zorgdraagt, dient hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer te melden aan the Continental, bij gebreke waarvan the Continental niet aansprakelijk kan worden gehouden voor eventuele schade.

Artikel 23. Garantie
23.1. De garantie met betrekking tot producten is uitsluitend van toepassing op defecten, veroorzaakt door ondeugdelijk(e) fabricage, constructie of materiaal.
23.2. De garantie geldt niet in geval van normale slijtage en van schade ontstaan als gevolg van ongevallen, aangebrachte wijzigingen aan het product, nalatigheid of ondeskundig gebruik door de klant, alsmede wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld.
23.3. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die het voorwerp zijn van een overeenkomst tussen partijen, gaat over op de klant op het moment waarop deze juridisch en/of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de klant komen of van derden die het product ten behoeve van de klant in ontvangst neemt.

Artikel 24. Ruilen
24.1. Ruilen is alleen mogelijk als aan de volgende voorwaarden is voldaan:
Ruilen vindt plaats binnen 7 dagen na aankoop tegen overlegging van de originele factuur.
Het product wordt teruggebracht in de originele verpakking c.q. met de nog aangehechte originele (prijs) kaartjes. Het product is niet gebruikt.
24.2. Afgeprijsde artikelen, niet-houdbare artikelen zoals levensmiddelen, op maat gemaakte artikelen of speciaal voor de klant aangepaste artikelen kunnen niet worden geruild.

Artikel 25. Intellectueel eigendom
25.1. the Continental behoudt alle intellectuele eigendomsrechten (waaronder auteursrecht, octrooirecht, merkenrecht, tekeningen- en modellen-recht, etc.) op alle ontwerpen, tekeningen, geschriften, dragers met gegevens of andere informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, modellen, maquettes, etc., tenzij partijen schriftelijk anders zijn overeengekomen.
25.2. De klant mag genomede intellectuele eigendomsrechten niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van the Continental (laten) kopiëren, aan derden tonen en/of ter beschikking stellen of op andere wijze gebruiken.

Artikel 26. Boetebeding
26.1. Indien de consument het artikel van deze algemene voowaarden over intellectueel eigendom overtreedt, dan verbeurt hij voor elke overtreding ten behoeve van the Continental een onmiddelijk opeisbare boete.
– is de andere partij een natuurlijk persoon dan bedraagt deze boete €1.000,-
– is de andere partij een rechtspersoon dan bedraagt deze boete €5.000,-
26.2. Daarnaast verbeurt de andere partij een bedrag ad 5% van het in lid 1 genoemde bedrag voor elke dag dat die overtreding voortduurt.
Voor het verbeuren van deze boete is geen voorafgaande ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig. Ook hoeft er geen sprake te zijn van enige vorm van schade.

Het verbeuren van de in het eerste lid van dit artikel bedoelde boete doet geen afbreuk aan de overige rechten van the Continental waaronder zijn recht om naast de boete schadevergoeding te vorderen.

Artikel 27. Vrijwaring
De klant vrijwaart the Continental tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door the Continental geleverde producten en/of diensten.

bottom of page